Kommt Zeit, Kommt's Hart (2008)
Krisenkirmes (2011)

Released 2015-10-16
Reviewed 2016-01-31

larrikins.de
cargo records

Rockmusik på tyska, det brukar kunna vara ganska underhållande. Jag kan ju tycka att det är lite synd att de inte har någon info på engelska med utskicket av skivan, nog för att jag förstår tyska men att läsa två sidor på ett språk man inte är superbra på är ganska jobbigt. Att det inte finns en lättfunnen diskografi eller lista på medlemmar är ju också lite jobbigt men albumet tycks handla om vara människa och bli mänsklig – ungefär så. Inte det roligaste skivomslaget jag någonsin sett i mitt liv men vad ska vi säga om innehållet?

Poprock, kanske lite punkigt med mycket melodi och klämkäcka refränger. Det sjungs på tyska och jag tycker man kan dra paralleller till andra tyska band såsom till exempel Unherz som vi recenserat ett antal gånger. Ganska typisk sångare för tyska band av denna typ, okej sångare och schysst produktion. Hygglig variation sett över albumet och musik som är lätt att ta till sig och som man utan tvekan kan spela genom hela albumet. Jag måste tillstå att jag blev ganska förvånad över att upptäcka att albumet var 55 minuter, det känns kortare.

Ett bra album, bra driv och energi och variation. Ganska schyssta låtar som är fjorton till antalet, det finns helt enkelt mycket att uppskatta med detta album – om man inte är nazist, enligt PR-byrån som promotar detta album. Ett medryckande album som är lätt att ta till sig, om man inte tillhör den gruppen som inte borde gilla albumet, dock tycker jag att det också är lite lätt att tröttna på det och det blir lite som tidigare nämnda Unherz flesta album – bra men inte alltför fantastiskt kanske man kan beskriva det som. Jag kan väl dock rekommendera albumet om du uppskattar de liknande banden, kanske inget för den större massan dock.

Inget av spåren sticker väl direkt ut från de övriga, de är alla ganska schyssta helt enkelt. Vi har ett solitt album här och ett som underhåller en stund men som saknar det där sista som gör att man vill återvända till det om och om igen. Om du inte är nazist kan jag rekommendera att du tittar närmare på detta album, det är inte omöjligt att du uppskattar det.

Label: Rügencore-Records/Cargo Records Germany
Tre liknande band: Frei.Wild/Die Toten Hosen/Unherz