Mastered by Tue Madsen
Artwork by Kerry BomB

Released 2019-10-18
Reviewed 2019-10-30

varocksofficial.com
metalville

Tre brudar som uppenbarligen älskar sig själva, det är vad vi har i stereon idag. De har en självproducerad EP och ett album i bagaget och nu debuterar de på Metalville vilket enligt presstexten bör innebära nästa steg i karriären. Omslaget är snyggt och attityden verkar de ha så det borde ju finnas anledning att kika lite på detta album som innehåller tio spår som tar slut väldigt snabbt.

Det handlar om punkig rock’n’roll med gott om energi och attityd. Fräsch produktion, klassiska tongångar. De kör på med många väl beprövade knep så allt känns välbekant och det bjuds väl inte direkt på några överraskningar. Sånginsatsen är bra, Ida har bra attityd i sin sång vilket lyfter låtarna. Det är också musik som är enkel att ta till sig och variationen är ganska bra, även om den korta och koncisa speltiden gör att det inte behövs sådär våldsamt mycket variation för att hålla lyssnaren intresserad hela vägen genom albumet.

Ett mycket tilltalande album med bra låtar, några riktigt sköna låtar med god hit-potential. Gonna Get You är, Hit The Road och Romeo & Juliet är favoriterna, låtar som spelar på väl fungerande koncept och som inte direkt bryter ny mark men det är en typ av låt som är omöjligt att inte ställa sig positiv till även om det redan finns ett gäng liknande låtar som de säkerligen tagit inspiration från. Men det är inte bara de låtarna som är bra utan de flesta på albumet, jag ser väl inga direkta svagheter på detta album som jag tror att de allra flesta av er kommer att tycka om.

Det är ett riktigt vasst och rekommenderat album, jag tycker inte att ni ska missa det. Det är ju också kul med ett album från ett tjejband, det finns alldeles för få av dem och kvinnliga artister överhuvudtaget i rock och metalvärlden så när de kommer riktigt bra sådana blir det riktigt kul. Jag tycker att ni ska kika närmare på detta album, det är riktigt bra.

Label: Metalville
Tre liknande band: Runaways/Danko Jones/Girlschool