Sultans of Sin (2012)
Renatus (2014)

Released 2016-04-15
Reviewed 2016-05-11

dynazty.com

spinefarm records

Svenska Dynazty är tillbaka med ett nytt album, en titanisk massa sägs det vara. Titaniska arrangemang och tyngre, klämkäckt och sådär sägs det också vara. Renatus var ju bra så varför skulle inte detta vara ett bra album? Det är ju en befogad fråga, men omslaget är dock inte speciellt snyggt vilket i och för sig även kunde sägas om förra albumet och det var ju schysst. Så vad har den svenska kvintetten knåpat ihop denna gång?

Klämkäck popmetall kanske är den bästa beskrivningen av detta album, bygger på medryckande refränger samt låtar med bra driv och energi. Produktionen är riktigt bra, bra sångare och bra variation. Jag skulle vilja beskriva det som lite av ett steg framåt i jämförelse med föregångaren, en kvalitetsproduktion som borde tilltala popradiokanaler och så vidare – lätt att ta till sig och lätt att tycka om.

Riktigt bra album, bra driv och bra energi som sagt – klämkäckt till tusen och väldigt lätt att ta till sig och tycka om. Ett snäpp upp i jämförelse med det föregående albumet och jag kan varmt rekommendera detta album till alla er som läser vår webbtidning. Visst, det kanske kan tyckas lite kommersiellt och sådär men när det är så här bra gjort spelar det mindre roll och jag tror att om de bara får märkas i tillräcklig utsträckning så kan de nå väldigt fina framgångar med detta album – åtminstone förtjänar de sådana framgångar.

Ett album utan svagheter och med en hel del styrkor, såsom inledande spåret och det andra spåret, det är riktigt vassa och sätter an en riktigt bra ton för albumet. Men det är inte bara de två spåren som är riktigt bra utan även de efterföljande nio spåren är riktigt vassa. Hela albumet är riktigt vasst och jag rekommenderar att du införskaffar det.

Label: Spinefarm Records
Tre liknande band: H.E.A.T./Crazy Lixx/The Poodles