Grant Slater - Keyboards
Gary McCracken - Drums

Produced by Paul Gross

Released 2013-05-31
Reviewed 2013-08-06

yesterrock

Detta är tydligen det enda som släppts av kanadensiska Lisa Price, om det är ett ovärderligt album på grund av det har jag ingen aning om. En sak vet jag, det är att du inte får många låtar för dina pengar om du köper denna. Tidigare endast tillgänglig på vinyl men nu har Yesterrock lagt beslag på denna och remastrat den tillsammans med sina kompetenta kompisar och nu får vi alltså denna ovärderliga pjäs även på CD, vilket borde underlätta för den som vill inhandla sin egen kopia.

23 minuter kvinnofrontad melodiös rock eller AOR är vad det handlar om, snyggt producerad sådan. Lisa Price har en bra röst för att framföra sådan musik men ingen som egentligen sticker ut, hon gör ett bra jobb men är inte den man minns som den där magiska sångaren. Musikaliskt är det den vanliga blandningen av låtar som melodiösa rock-/AOR-album brukar kunna erbjuda lyssnaren. Det är god kvalité på ljudbilden (även om den känns lite daterad) och framträdandet är utan brist, den som vill kanske kan klaga på att det bara är sex låtar och 23 minuter material och kanske är det i kortaste laget.

Jag tycker att detta är ett bra album/minialbum, det är direkt och med bra låtar som man kan sjunga med i. Egentligen är det precis vad genren bör påbjuda. Jag skulle tro att den som gillar AOR bör finna detta album väldigt tillfredsställande och det med rätta. Dock vill jag påpeka att det låter lite daterat, lite åttiotal med allt vad det innebär. AOR som produceras idag som till exempel Alyson Avenue (för att ta något kvinnofrontat) har betydligt fräschare ljudbild medan denna känns väldigt bra men samtidigt på något ogripbart sätt också gammal. Jag har inte hört Lisa Price förr men ändå känns hennes musik väldigt förutsägbar och det känns nästan som att jag skulle hört henne förr.

Om det bara handlar om musik för mitt personliga bibliotek skulle jag definitivt hålla detta som väl värt att spendera pengarna på men i ett större perspektiv måste jag ändå säga att det ändå känns lite för ordinärt för att verkligen glänsa. Ett kul album att lyssna på men egentligen ett som inte ger något riktigt starkt bestående intryck. Kanske inte helt ovärderligt men väl värt att slanta några kronor på för AOR-diggaren.

Label: Yesterrock/Germusica
Tre liknande band: Heart/Pat Benatar/Alyson Avenue