Danny Young

Produced by Us & Them

Länkar:
werock.org
rodeostar
nunmusic

Tre skivor fick jag från Triada som alla var från bolaget Rodeostar, två av dem har jag redan sågat eftersom de var helt värdelösa. We är ett mer rutinerat band än dessa två och har tolv skivor i bagaget likväl som femton år sedan de startade sin verksamhet 1993. De har byggt ett rykte om att vara ett fenomenalt liveband och som jag sade har de massor av rutin. De kommer från samma land som de två andra Rodeostarbanden jag recenserat, Norge, Oslo för att vara exakt.

Bandet är ett rockband och bekänner sig till den genren musikaliskt. Det är väldigt typiskt men samtidigt med snygga melodier och som lyssnare känner att det ligger mer bakom melodierna än vad som kan skådas vid första anblick. Bandet bygger sina låtar kring starka refränger och bra melodier, det är ofta jag finner mig mer eller mindre manad till att sjunga med i vad som kommer genom hörlurarna. En form av beskrivning av hur bandet låtar skulle vara ungefär: en blandning mellan arenarock och metal, bättre än så tror jag inte att jag kan beskriva det.

Den här skivan kan jag inte såga på något sätt eftersom det är en skiva jag gillar. Musikaliskt är den väldigt stark och glänser med refränger som jag gärna vill sjunga med i och med melodier som sätter sig. Inledande Lotus Rising (in the emotional minefield) är en väldigt fin låt med bra refräng, min favorit är spår fyra som kalla For Love For Life som är en riktigt snygg låt. Det är faktiskt elva riktigt bra spår på denna skiva och det är svårt att inte gilla den eftersom den är så stark som den är.

We’s trettonde skiva är riktigt stark, kanske beror det på att jag inte hört bandets tidigare alster, det kan ju faktiskt vara å att denna skiva är svag i förhållande till bandets tidigare skivor. Men det är egentligen ingenting som bekymrar mig nu eftersom den enda skiva med We som jag hört är denna och jag gillar helt klart vad jag hör.

Kort och gott kan jag rekommendera denna skiva eftersom den är så pass bra som den är, och gillar du rock/hårdrock kommer du definitivt att tycka om denna skiva, inget snack om saken. Även om du inte gillar den genren kommer du tycka om We som är en riktigt intressant ny bekantskap för mig.

Köp We och du blir inte besviken.

Skriven 2008-12-03

Skivbolad - Nun music/Rodeostar/Triada