Lars Jensen (vocals)
Svein-Ivar Sarassen (bass)

Diskografi:
Origo, ep (2006)

Länkar:
soulseller records

Ett norskt svartmetallband med eget sound, i alla fall är det vad den minimala promoinfon säger. Om den saken visar sig vara sanning, då är det något av ett mindre mirakel eftersom norska svartmetallare inte är kända för att vara unika. På det hela taget kändes skivan intressant när jag fick den, omslaget kändes djupt och spännande. På det hela taget såg jag fram emot att lyssna till skivan som jag hade en föraning om skulle bli spännande.

Musikaliskt sett är bandet spännande med onda sångpartier och mörka riff uppblandat med snygga keyboardattraktioner och stämningsskapande melodier. Melodiöst, mörkt, djupt och kraftfullt med många stämningskeyboards. Så i viss mån talade faktiskt informationen sanning om att det faktiskt var ett norskt svartmetallband med viss form av eget sound.

När jag nu kommer till saken, till omdömet, till diverse andra spännande partier. Musikaliskt tycker jag faktiskt lite grann om bandet, musiken är djup och spännande. Du kanske känner av en viss reservation här. Visst är det spännande och djupt men jag hamnar hela tiden i sinnelag som påminner mig om att jag inte kan ta in den här skivan. Så spännande den är, den saknar bra låtar, det finns bra partier och ett bra genomgående sound men skivan saknar de där låtarna som gör att den verkligen kan lyfta. Hela tiden står den på marken men den kan inte ta sig från marken eftersom den inte kan få hastigheten som krävs för att lyfta.

Metaforer kring flygplan och liknande åsido. Jag kan inte rekommendera den här skivan, den lovar så mycket mer än den kan hålla.

Författad 2008-08-20

Skivbolag - Soulseller Records