debutalbum

Länkar:
the-dying.com
Myspace
drakkar
eyespy

Fantastiskt band med en fantastisk debutskiva och supertighta belgare samt thrash och en massa annat intressant och lite superlativer. Om vi ska tro skivbolaget är det i alla fall så. På annat håll kan vi se en recension som klankar ned på bandet för att de inte är thrash som anges som etikett för bandet. Enligt denna person är det bara en skräpskiva som inte förtjänar att ha den fina produktion den har enligt samma person. Det är bara folk som gillar det moderna grooviga metallen eller något i den stilen. Nu är det dock inte för att debattera sales talk eller knäppa folk som hatar allt som inte är deras stil. Detta är en recension som de andra i Hallowed.se, där vi objektivt försöker beskriva vad vi har i högtalarna och sedan subjektivt skriver vi tycker.

Musiken från de döende är inte thrash som de anger på informationen från bolaget så i den frågan har sure recensenten jag läste rätt, men å andra sidan är inte det ett skäl att klaga enligt mig. Musikaliskt rör det sig om thrash och groovy hardcore blandat till en svängande soppa av musik, från Belgien.

Onekligen tycker jag om denna skiva, framförallt för röjet och svänget, snygga melodier och en väldigt fin produktion skapar en bra skiva med mycket värt att lyssna till. Svängiga låtar avlöser varandra från inledande The Beginning of the End till avslutande Slaves of Tomorrow. Den bästa låten är Gotham som är röjig, kraftfull och har ett grymt sväng, Bottles and Pills är en annan fin låt på en skiva som är stark rakt igenom.

Groove, power and great songs. Grym debut som verkligen lovar gott inför en svängig karriär, kan vi hoppas på i alla fall.

Skriven 2008-11-11

Skivbolag - Eyespy records/Drakkar