Wardrobe Stylist and set design by Melanie Willey
Makeup artist and hair stylist: Annie Johnson

Released 2016-08-26
Reviewed 2016-08-18

madamemayhem.com
metalville

Madam Förödelse är tillbaka med ett nytt förödande album, så nu vet du det. Madamen har en massa kompetenta musiker till sin hjälp i att skapa den 14 spår långa skapelse som tar en på en skaplig musikalisk resa genom rockmusiken. Och dessutom bjuder hon på en visuellt intressant skapelse – definitivt ett album väl värt att titta närmare på om man vara ser till omslaget.

Kvinnofrontad modern rockmusik är det enklaste sättet att beskriva detta album, ganska varierad sådan med bra driv och riktigt skön sång. Definitivt inte något som förstör mitt hopp om musiken eller mina trumhinnor, det är faktiskt riktigt bra egentligen hela vägen från början till slutet. Riktigt vass bilåkarmusik har jag kunnat konstatera under de senaste veckorna, men inte bara det utan riktigt vass musik rakt av.

Första spåret är ett monster och sedan fortsätter det med mardrömmar, häxkonster, bättre dagar och en hel del annat. Och det är bra som fan, inga direkta svagheter vad jag kan höra och jag måste beskriva mig som ganska imponerad även om man kan anmärka på att albumet inte bryter någon ny musikalisk mark men eftersom att det är så pass bra kan jag ha överseende med det lilla problemet.

Inledande spåret är ett monster, kanske ingen monsterhit men ett monster likväl. Bäst är dock femte spåret Witchcraft som inte bara har lustig lyrik utan också riktigt sköna melodier och refräng. Left for Dead och tionde spåret Under the Microscope är ett par andra ganska minnesvärda spår som man lätt tar med sig efter att man gått fjorton ronder med denna förstörarmadam. Imponerande album som kommer varmt rekommenderad av denna recensionsförfattare, nu vet ni det.

Label: Metalville
Tre liknande band: Lita Ford/Vixen/The Mariana Hollow