Recorded at Studio Kust November 2012 by Leo Möller
Mixed by Stress-Henke
Mastered by Linus Andersson
Artwork by Ellen Jonsson

Released 2013
Reviewed 2013-08-01

Varsomhelst utom här betitlar Göteborgspunkarna The Secondarys sitt debutalbum, jag undrar om de kom fram till den titeln på en Bonafidekonsert för så skulle jag tänkt om jag besökte konserten Bonafide spelade in för sin DVD. Men mer om den saken i recensionen av DVDn senare. Punkrock kan vara underhållande, kan vara acceptabelt eller rent uselt beroende på vilken form av punk det handlar om. The Secondarys var vänliga nog att skicka mig en skiva som fått gå varm i bilen ett tag och som racermusik fungerar det.

Melodiös punk med glada refränger och hyfsad energi, ganska bra ljudbild och sådant. Egentligen finns det inte så mycket att säga om saken, det är punkrock och punkrock kan inte varieras alltför mycket. Albumet har dock ett fint spann av låtar som förstås alla är korta och går rakt på sak, bara två spår är längre än tre minuter och inget längre än tre och en halv minut. Spåren är tretton till antalet och speltiden är strax över halvtimmen vilket är en ganska lagom speltid för genren får man nog ändå tillstå.

Jag tror att bandets största nackdel är att de inte kommer med något riktigt eget, ingenting i deras musik känns speciellt fräscht och även om det är välgjort och lättlyssnat griper det aldrig tag i en. Dock är det knappast en guppig resa som albumet introduceras som i inledningen av första spåret On My Own. Andra spåret är en glad låt och albumet som helhet är glatt måste jag säga och om man gillar punk så lär man knappast spy av att höra The Secondarys, kanske önskar man dock lite mer karaktär.

Kort album=kort recension, jag har svårt att säga så mycket om detta album. Det är underhållande att lyssna på men samtidigt ingenting speciellt, det går inte till historien om vi ska säga så. Dock är det melodiös punk som går väldigt bra att lyssna på till exempel i bilen eller i bakgrunden när man gör något annat spännande. Ett godkänt album helt enkelt.

Label: independent
Tre liknande band: Bombshell Rocks/U.S. Bombs/Anti-flag