35. Stream Of Passion- Passion Dvd
36. Firewind- Breaking The Silence Dvd
37. Doro - Live Clip Dvd
38. Epica - Never Enough Dvd

Länkar:
nuclearblast

En kompilation, jippie, jag bara älskar kompilationer och vill bryta ut i djup älskog med denna skiva. Ha! Ha! Ha! Det vill jag inte alls, faktum är att jag avskyr allt vad kompilationer heter och det borde vara olagligt att sälja sådana och straffet för bolag som gör det skulle vara näringsförbud i ett år.

Denna kompilation har inte ens en titel som är vettig, ”Vackra Röster” tjoho vad bra det låter och hurra vilken träffande titel. Amaranth, Save My Life, Dischord, Shine, visst har sångerskorna bra röster men vackra röster hörs bäst i ballader och detta borde vara en balladsamling med de vackraste balladerna från dessa band och inte något annat. Doro är med, Sinergy, Bif Naked och så vidare och dessa är inga vackra röster ens med den bästa av viljor. Nej vad som kvalificerar för en plats på denna kompilation är att bandet är frontat av en kvinna. Första gången jag lyssnade igenom spåren på min iPod förväntade jag mig att höra någon låt med Arch Enemy, Angela är trots allt kvinna trots den ondskefulla rösten, men tji fick jag där i alla fall.

Visst är låtarna på skivan bra de allra flesta och visst namedroppar jag som en fan men det blir lätt så när man skriver om en kompilation, Epica är väl det enda riktiga låtvalet på denna skiva med Chasing the Dragon som är vacker och således blir rösten vacker. Men Abandonment med Bif Naked eller Thunderspell med Doro är långt från vackra, dock är de båda bra låtar som jag gillar, kanske köper jag en skiva med Biffarna någon gång i framtiden, vi får se.

Men egentligen spelar det ingen roll hur bra denna skiva är eller hur många bra låtar eller faktiskt hur rättvisande titeln är för den delen, detta är och förblir en kompilation av låtar som för de flesta av banden här är singlar som spelas på radio och visas som video på musikkanaler. Detta är promotion och inget mer och därför borde den ges bort och inte säljas till fullpris, det är i mitt tycke både fel och omoraliskt.

Jag kan bara inte se en poäng att köpa denna skiva, det är bra låtar javisst, men många av skivorna har jag eller har hört och sett låtarna på radio och TV och således ser jag inte behovet av att ha skivan när jag kan hitta musikvideon för icke-upphovsrättsbrytande gratistittning på Youtube och andra ställen på internet. Detta är en onödig skiva som borde antingen skänkas bort i skivbutiker eller ges bort direkt av bolaget i form av en skiva som skickas mot porto eller som nedladdning.

Hur jag än vänder och vrider på det, denna skiva och många liknande med den irriterar mig djupt och den är falskspel från bolag för att krama ur lite mer stålar ur en artists verk och detta är sådant som jag tror sänker bolag och ger folk uppfattningen att de bara är stora profithungriga nissar som kannibaliserar band och bara profiterar så illegal nedladdning känns okej, snälla Nuclear Blast och andra bolag sluta med skivsläpp som detta, det suger bara.

Nu orkar jag inte gnälla mer, ”snälla Nuclear Blast” släpp inte ens den här skivan ge bort den i promotionsyfte istället, vad ni gör nu är både omoraliskt och fel” det är vad jag tycker men jag har nu marknadsfört denna skiva (eller avmarknadsfört) så jag är kanske inte bättre själv.

Denna skiva borde komma med stickern: ”Worst Buy”.

Skivbolag - Nuclear Blast
Poäng: HHHHHHH